2014. augusztus 26., kedd

Az igényes zúzós.

 Kezdés.
 A pusztítás utána...
Előre,hátra,oda,vissza,emeld meg blá,blá,blá....
 Az rézsű kasza működtetője jelenleg egy New Holland T6020 Elite traktor,
melynek ereje: 140 LE.
 Haladunk.
 Egyedül a düllőn.
 Az akác fa levelei mögül..
 Megy a munka...
Egy kis fa szépítés,hogy a gépek elférjenek az úton és,hogy a bejáró szabad legyen. :) 
 A munkagép alkalmas faágak aprítására is. 
 Új lendület vétel a zúzáshoz..
 A mulcsozó munka közben..
 Magasból.
 Jó gép,jó kézben. :) 
 Keretbe foglalva.
 Egy kicsit jobbra,egy kicsit,most állj mert fa van ott...
 A zúzó minden visz..
 Aprítási és tisztítási munkája maga a tökéletesség. :) 
 Tisztul a kukorica föld eleje. :)
 Amikor a zúzó dolgozik..
 A munka végeztével egy fotó oldalról..
 majd elölről..
 és hátulról. 
 New Holland T6020 Elite + Frontoni Dragon 600 részű kasza. 
 Lentről...
Tipikus New Holland. :)
 Itt pedig a gépezet fiatal kezelője,aki nem akart a fényképezőgép elé állni. :D
Végül a gépezet fotósa. :)

       A mai nap miután végeztem a kiszállítással és levezettem xy km-t még elszaladtam Szilárd komámhoz (mivel az ígéret szép szó),aki épp kint dolgozott a határban a földek és az árkok szélén. Nagy kerülővel és hosszas keresgélés után végül megtaláltam. Miután meglett beültem mellé,megbeszéltük az élet komoly,nagy dolgait,kivel mi történt mostanság,milyen a gép; és közben persze "gyűrtük a gurdnit". :D A munka ment,és én kiszálltam fotózni. Kerestem a jó fényeket,álligattam a fényképezőgépet mint mindig.(Remélem sikerült. :) ). Egyszer csak unalmas lett a "lenti levegő" úgy hogy gondoltam mászok egyet a magasba,megnézzem milyen a levegő arra és ha már ott vagyok fotózok is párat. :P (Lásd: 14-16 kép).
Leérve még kattingattam egyet,kettőt majd szemlélődtem a gépek munkájában. Szemlélődés közben figyelmes lettem arra vagy is hát még tudtam is,hogy egy igazi,hozzá értő,fiatal gépész ül a kormány mögött és gépen az ő jóvoltából érdekes beállítások vannak. A gép természetesen tiszta volt,a lámpák(az éjszakázáshoz),a visszapillantók(a mindenféle apróság megfigyelésére) speckón,a kezelő igényeinek megfelelően voltak beállítva,úgy hogy azt ha kell a fülkéből is lehessen állítani kézzel. A fülkében meg az ülés is speckón állt. :D  (Na jó ennyi elég). :D 
   A zúzóról néhány szót még: Típusa: Frontoni Dragon 600. Mondhatni igen ritka. Írányítása a fülkéből történik négy kar segítségével. A gépet itt Szilárdéknál vagy a képsorozaton látható New Holland T6020 Elite vagy a New Holland TL100-as működteti .A TL100-assal is jó működtetni,de azt nagyon rázza és mozgatja a munkagép na meg kicsit kicsi hozzá. A T6020-as pont optimális a géphez,mivel a híd és fülke rugózás végett nem rázza és mozgatja annyira na meg teljesítménye elegendő működtetéséhez. A TLT fordulta mindkét traktornál 1000-esre van állítva és csak annyira pörgetik a motort,hogy a TLT fordulatszám elérje az 540-et. Előnye: kisebb motor kopás,kevesebb üzemanyag fogyasztás.

Egy két infó a rézsű kaszáról:

A forgalmazó oldala.
 A rézsű kaszáról vagyis a kaszához néhány adat.




U.i.: Köszönöm az élményt,az infókat és persze a fotót Szénási Szilárd barátomnak. Ja és ha ezt olvasod akkor üzenem: Nem menekülsz a fényképezés elől. :D

FIGYELEM! A fotók a szerző képei. Bárhol való közzététele és a képek lopás TILOS! Felhasználásuk csak a szerző engedélyével!!!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése